Over dit congres
Ben jij een leidinggevende of coach in de kinderopvang? Hebben jouw medewerkers minder motivatie door de werkdruk en ervaar je veel weerstand? Wil je leren hoe je inspirerende gesprekken kunt voeren die echt impact hebben? Dan is deze masterclass precies wat je nodig hebt! Dit is jouw kans om je communicatievaardigheden naar een hoger niveau te tillen en een meester te worden in het motiveren van anderen.
Wat kan je verwachten van deze masterclass?
✅ Leer strategieën om werkdruk effectief aan te pakken
✅ Creëer een positieve werkomgeving, waarin je team optimaal kan presteren
✅ Ontwikkel vaardigheden om inspirerende feedback- en ontwikkelgesprekken te voeren
✅ Leer hoe je weerstand op de werkvloer kunt begrijpen en overwinnen
✅ Ontdek praktische technieken om een aanspreekcultuur in je team te bevorderen.
De beste experts staan voor je klaar
Zij geven jou praktische vaardigheden die direct toepasbaar zijn in je dagelijkse werkzaamheden. Samen met hun versterk jij jouw leiderschaps- en communicatievaardigheden, zodat je teamleden gemotiveerd en productief blijven!
Tip!
Kom je met collega’s? Dan profiteren jullie van maar liefst €100,- korting per persoon! Meld je aan >
Aanmelden
Inschrijving gesloten
Je kunt je niet langer inschrijven voor dit congres.Algemeen
4 december 2024
09.00 – 16.30
Hotel de Reehorst
Bennekomseweg 24
6717 LM Ede
Tarieven
- Vroegboektarief t/m 1 sept
- € 449
- Groepstarief va 3 pers.
- € 449
- Abonnee tarief
- € 499
- Regulier tarief
- € 549
Programma
Is het druk op je werk? Gelukkig maar! Maar hoe zie je of het voor je medewerkers, je team en/of je hele organisatie té druk wordt? En wat kan je dan doen? Deze lezing gaat over werkdruk. En minstens zoveel over werkplezier. Want wat je aandacht geeft, groeit! Blije medewerkers zorgen voor blije kinderen.
Je krijgt inzicht in:
- Het herkennen van werkdruk & werkplezier.
- De 5 strategieën voor balans.
- Concrete tips voor de eerste acties.
- Wat altijd belangrijk is om te doen, of juist te laten.
Het ontwikkelgesprek vormt een mooi startpunt om de ontwikkeling van je medewerkers te stimuleren. Toch ervaren veel medewerkers deze gesprekken niet als motiverend. Daarom is het aan jou als manager om deze gesprekken te voeren op een inspirerende en motiverende wijze.
Een lezing over:
- Door het juiste gesprek te voeren kan je jouw talenten binden, boeien en behouden
- Sturen op de kleine successen
- Wat zijn de juiste vragen voor een ontwikkelgesprek?
- Hoe ga je om met generatie Z, die eerder minder dan meer wil werken, op de werkvloer?
Weerstand. Als manager in de kinderopvang kom je het vroeg of laat tegen. Want waar mensen samenwerken en ontwikkelen ontstaat automatisch ook een vorm van weerstand.
Er zijn verschillende redenen om weerstand te parkeren: niet weten hoe je ermee om moet gaan, vinden dat men niet zo moeilijk moet doen, angst voor gezichtsverlies, werkdruk óf denken dat het wel goedkomt. Vaak maakt dit de problemen onnodig groter en de oplossing verder weg.
In deze sessie leer je weerstand niet te ontwijken maar juist te benutten. Want juist als je weerstand serieus neemt ben je er sneller vanaf en wordt jullie samenwerking effectiever én leuker.
Samen kijken we naar:
- Hoe kun je weerstand benutten in plaats van ontwijken?
- Welke houding neem jij als leidinggevende aan bij weerstand en welk effect heeft dat?
- Weerstand: waarom we vaak moeite doen op het verkeerde niveau
- Hoe houd je grip op gesprekken als emoties mee gaan spelen?
- Hoe zorg je ervoor dat zowel je collega’s als jijzelf zich gehoord kunnen voelen?
- Hoe je ervoor zorgt dat werknemers hun eigen aandeel erkennen in de groepsdynamiek?
- Simpele handvatten en werkvormen om zélf toe te passen binnen je eigen praktijk.
Herken je dit: ‘Wij spreken elkaar niet aan want het is bij ons niet veilig genoeg’? In de meeste teams is het niet veilig genoeg JUIST omdat men elkaar niet aanspreekt. Tijdens deze afsluitende lezing leer je hoe je weer in de modus komt waarin je elkaar op constructieve wijze aanspreekt zodat werkplezier en kwaliteit toeneemt. Hierdoor worden mensen beter in hun vak en worden irritaties door individuele verschillen juist ingezet als iets positiefs binnen de samenwerking.
Leer ook hoe je op een prettige manier een klimaat van aanspreken en verbeteren creëert!
Onderwerpen:
- Herkennen en doorbreken van belemmerende opvattingen en patronen (bij het team en jezelf)
- Hoe verlaag je op eenvoudige wijze de drempel voor het geven van feedback
- Individuele verschillen binnen het team – van irritatiepunt naar kracht
- Waar hebben we het eigenlijk over? Het verschil tussen feedback, grenzen en emotiemanagement
- Welke rol moet je als leidinggevende aannemen om ervoor te zorgen dat mensen élkaar gaan aanspreken?
- Het goede voorbeeld: hoe spreek je nu duidelijk én zorgvuldig aan als leidinggevende?
- Weten waar je staat als team en waar je samen aan wilt werken
Sprekers
Annemiek Waage
Jorg Damen
Sophie van Hogendorp
Mique van Gorp
Alex van der Wal
Ervaringen
‘Ik heb veel inzichten opgedaan die we kunnen gebruiken bij een studiedag voor onze collega’s, zeer interessant!’⭐⭐⭐⭐
‘Het was erg inspirerend , met praktische tools van de sprekers, ik raad iedereen aan om naar zulke congressen te gaan!’ ⭐⭐⭐
‘Het is een aan te raden congres dat je als leidinggevende zeker moet bijwonen!‘⭐⭐⭐⭐
‘Dit moet je jezelf dit gunnen, ondanks een volle agenda’ ⭐⭐⭐
‘Ik heb zoveel geleerd en op een fijne manier dag was zo voorbij’ ⭐⭐⭐⭐
Praktisch
Voor wie
Managers, leidinggevenden, pedagogisch coaches, teamleiders, locatiemanagers, directeuren, HR managers en professionals, docenten, eigenaren en directeuren in de kinderopvangsector.
Tarieven
- €449,- | Vroegboektarief tm 1 sept.
- €449,- | Collega tarief vanaf 3 pers.
- €499,- | Abonnee tarief
- €549,- | Standaard tarief
Tarieven zijn exclusief BTW.
Bekijk de annuleringsvoorwaarden.