Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Beweging verdient een structurele plek in de opleiding tot pedagogisch medewerker, blijkt uit onderzoek

Uit onderzoek van het Mulier Instituut onder coördinatoren en docenten van opleidingen blijkt dat er veel meer aandacht moet komen voor beweging. Dit kan bijvoorbeeld door het thema op te nemen in de visie, het een vaste, prominente plek in het lesaanbod te geven en de verbinding met de praktijk te vergroten. Deze aanbeveling werd gedaan met de gezondheid van kinderen in het achterhoofd. Belangrijkste doel: het enthousiasme en de bekwaamheid van pedagogisch professionals om beweging bij kinderen aan te moedigen. Hier zouden zij tijdens hun opleiding al vaker en structureler mee bezig moeten zijn. 
Westend61 / Uwe Umstätter via ANP
Westend61 / Uwe Umstätter via ANP

Op

Registreren

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.