De kinderopvang komt er niet al te best af in een artikel in het opinieblad Vrij Nederland. De auteurs van het artikel laten deskundigen aan het woord over het effect van de marktwerking. Volgens adviseur Yermo Wever heeft kinderopvang zichzelf uit de markt geprijsd. 'Sinds de marktwerking worden ook veel kleinere organisaties gedreven door geldzucht. De bomen groeiden tot in de hemel.' De Maastrichtse kinderopvangorganisatie MIK laat in een reactie weten dat sommige uitspraken in het artikel nader verklaard of genuanceerd moeten worden.
‘Hoe
Ach wat een commotie weer om zo’n nietszeggend artikel. Blij dat ik het niet inhoudelijk gelezen heb. Typisch iets voor een blad als Vrij NL om (profit) ondernemingen welke binnen het maatschappelijke veld actief zijn onderuit te halen en iedereen en alles over 1 kam te scheren. Ik zeg: gemiste kans. Ik durf te stellen dat beide journalisten nimmer zijn binnengelopen bij bijvoorbeeld kleinschalige organisaties welke hun zuurverdiende euro’s met nul moeite uitgeven aan kwaliteitsverbetering (middelen & algemene kennisontwikkeling/inzet) of met frequente regelmaat extra personeel inzetten omdat de groepssituatie hier nu eenmaal om vraagt.
Dat organisaties reserves opbouwen om in mindere tijden het kwaliteitsniveau constant te kunnen houden wordt eigenlijk gezien als zakkenvullerij. Kom op zeg! Ik zou zeggen kom eens met onze klanten praten. Als men dan toch zo nodig weer een artikel moet schrijven, doe het dan wel goed!!!