De klachten zijn al meer dan 2 jaar geleden begonnen. Ben zelf in 2011 overgestapt naar een andere gastouderbureau, samen met collega-gastouders en vraagouders. Het probleem begon bij een slechte bereikbaarheid per telefoon, geen antwoorden op email, later begon de verlate uitbetaling, moest ook zelf ouders herinneren op hun betaiing of het accorderen van de uren. De directeur kreeg je niet aan de telefoon., hijzelf ging over betalingen en facturen. Alle andere medewerkers fungeerden als receptionisten. Zij hadden niet de bevoegdheid om het een en ander voor je na te kijken. Kijk, als je een gastouderbureau wilt beginnen en je daarop goed voorbereid, zorg dan ookj dat zodra je begonnen bent en een jaar of twee verder bent, dat je alles goed op een rijtje hebt. Het gaat hier tenslotte wel om de opvang van kinderen. Notabene proffesionele opvang.
Daarbij komt nog dat alle gastouders die hun werk wilden voortzetten na wijziging wet kinderopvang zich hebben moeten omscholen, zich aan de regels moeten houden etc.
Tevens heb ik ervaren dat je als gastouder nergens je klacht kwijt kan als het gaat om een slechtwerken GOB. Voor ouders genoeg instanties, voor gastouder te weinig.Ik hoop voor de gastouders die nog bij GOB Friesland zitten dit snel opgelost gaat worden en dat ze alsnog hun geld ontvangen.
Ouders zijn een belangrijke sparringpartner als het gaat om kwaliteit in de kinderopvang. Kinderopvangorganisaties zijn verplicht om pedagogisch beleid, uurtarieven en andere beleidsmatige keuzes met de oudercommissie te overleggen.
Gastouderbureau Friesland en Gastouderland gaan per 1 janauri 2013 samenwerken en ervoor zorgen dat alle problemen opgelost gaan worden.
De klachten zijn al meer dan 2 jaar geleden begonnen. Ben zelf in 2011 overgestapt naar een andere gastouderbureau, samen met collega-gastouders en vraagouders. Het probleem begon bij een slechte bereikbaarheid per telefoon, geen antwoorden op email, later begon de verlate uitbetaling, moest ook zelf ouders herinneren op hun betaiing of het accorderen van de uren. De directeur kreeg je niet aan de telefoon., hijzelf ging over betalingen en facturen. Alle andere medewerkers fungeerden als receptionisten. Zij hadden niet de bevoegdheid om het een en ander voor je na te kijken. Kijk, als je een gastouderbureau wilt beginnen en je daarop goed voorbereid, zorg dan ookj dat zodra je begonnen bent en een jaar of twee verder bent, dat je alles goed op een rijtje hebt. Het gaat hier tenslotte wel om de opvang van kinderen. Notabene proffesionele opvang.
Daarbij komt nog dat alle gastouders die hun werk wilden voortzetten na wijziging wet kinderopvang zich hebben moeten omscholen, zich aan de regels moeten houden etc.
Tevens heb ik ervaren dat je als gastouder nergens je klacht kwijt kan als het gaat om een slechtwerken GOB. Voor ouders genoeg instanties, voor gastouder te weinig.Ik hoop voor de gastouders die nog bij GOB Friesland zitten dit snel opgelost gaat worden en dat ze alsnog hun geld ontvangen.