Beste mensen,
Ik vind juist dat dit jaar de scholen hun werkwijze en instelling wel degelijk hebben gewijzigd. Jarenlang zagen wij bijna geen begeleidsters/begeleider langskomen alleen telefonisch was er contact. Nu deze komende periode heb ik al getekende contracten binnen en zijn er duidelijke afspraken gemaakt. Het is heel makkelijk dit alles bij de scholen neer te leggen maar wie bezuinigd er nou eigenlijk op o.a het onderwijs? Ze moeten ook roeien met de riemen die zij hebben. Dat velen zich in deze tijd, ook na de bezuinigingen in de kinderopvang toch inschrijven voor de opleiding en niet voor een opleiding waar in de maatschappij meer vraag naar is, lijkt mij niet zo onlogisch. Deze beroepen waar een tekort aan is al jaren zijn vaak de technische. Je moet hiervoor wel goed scoren in o.a wiskunde, scheikunde, niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd en daarvoor is te weinig aandacht en verkeerde omgang voor in het onderwijs en ik denk al in het basisonderwijs. Maar ja, wie bezuinigd daar ook al weer op? Het is continu afschuiven van problemen zonder naar de kern te kijken. Ik denk dat met de juiste aanpak er meer jongeren/kinderen geenthousiastmeerd kunnen worden voor deze beroepen maar hier moet de overheid mee aan de slag!
Beste mensen,
Ik vind juist dat dit jaar de scholen hun werkwijze en instelling wel degelijk hebben gewijzigd. Jarenlang zagen wij bijna geen begeleidsters/begeleider langskomen alleen telefonisch was er contact. Nu deze komende periode heb ik al getekende contracten binnen en zijn er duidelijke afspraken gemaakt. Het is heel makkelijk dit alles bij de scholen neer te leggen maar wie bezuinigd er nou eigenlijk op o.a het onderwijs? Ze moeten ook roeien met de riemen die zij hebben. Dat velen zich in deze tijd, ook na de bezuinigingen in de kinderopvang toch inschrijven voor de opleiding en niet voor een opleiding waar in de maatschappij meer vraag naar is, lijkt mij niet zo onlogisch. Deze beroepen waar een tekort aan is al jaren zijn vaak de technische. Je moet hiervoor wel goed scoren in o.a wiskunde, scheikunde, niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd en daarvoor is te weinig aandacht en verkeerde omgang voor in het onderwijs en ik denk al in het basisonderwijs. Maar ja, wie bezuinigd daar ook al weer op? Het is continu afschuiven van problemen zonder naar de kern te kijken. Ik denk dat met de juiste aanpak er meer jongeren/kinderen geenthousiastmeerd kunnen worden voor deze beroepen maar hier moet de overheid mee aan de slag!