Om de pedagogische opdracht van de kinderopvang te moderniseren en verbeteren, is Stichting BKK in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken, bezig met het opzetten van een pedagogisch curriculum.
Op
Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan
Login of Maak een account aanOp
Veelgestelde vragen
E-mail: KinderopvangTotaal
Klantenservice: 030 – 638 3736
Colofon
Het grote nadeel van dit alles is dat de 4 pedagogische kaders opgesteld door van Riksen-Walraven niet deugen en al lang wetenschappelijk geen stand meer houden.
Daarnaast is het zo dat als deze kaders worden op genomen in de wet dat het de grondwettelijk bepaalde vrijheid van pedagogiek ondermijnd en we dus met STAATSPEDAGOGIEK te maken krijgen. Is dat dan waar we naar toe willen? en laten we kinderen daar dan de dupe van worden?
Ik ben heel benieuwd welke opvangbranche er bedoeld wordt.. alleen psz en kdv? of toch ook de gastouder? en voor wie gaat dat nieuwe toezicht naar de kwaliteitseisen gelden? ook voor de gastouder?
inmiddels is de praktijkervaring dat wij als gastouders nog steeds niet worden bedoeld of gezien wanneer men het heeft over " de kinderopvangbranch" of reguliere opvang. Wij staan buiten de regululiere opvang, dus alternatieve opvang?? en daar gelden alle nieuwe regels dan niet voor? hebben onze kinderen dan geen recht op kwaliteitsopvang? op pedagogisch onderbouwd, ontwikkelingsgerichte activiteiten? er is immers een meetinstrument ontwikkeld.. als hoor of zie ik daar helemaal niets van.. misschien zit ik er naast en wordt de gastouder opvang hierin wel meegenomen… het raamwerk moet nog in elkaar gezet worden..
we wachte weer af..