Het
26 jul 2012
Artikel bewaren
Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan
Login of Maak een account aanReacties18
Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan
Login of Maak een account aanVeelgestelde vragen
E-mail: KinderopvangTotaal
Klantenservice: 030 – 638 3736
Colofon
Helaas moet ik afgelopen weken voor de tweede keer constateren dat de VGOB aan stemmingmakerij doet en onjuiste informatie en adviezen verstrekt en dan is het helemaal triest dat Kinderopvangtotaal zich leent voor publicatie van deze zichzelf als betrouwbaar zijnde organisatie, dom,dom, dom.
Dat ze vervolgens voor eigen parochie preekt zal hopelijk een ieder op waarde kunnen schatten en ver verwijderd blijven van deze ’tante’ en haar VGOB. Om in haar eigen woorden te spreken : ‘Zo ga je niet om met mensen, zeker al helemaal niet als ze gedupeerd zijn en genoeg onbeantwoorde vragen hebben. !’ Nu nog even wachten op een reactie van Boink want die presteren het ook al geruime tijd om de boel eens flink op te stoken zonder concrete onderbouwing. Daarnaast ben ik reuze benieuwd hoeveel gastouderbureau’s een zgn. ‘derdenrekening’ gebruiken om hun kassiersfunctie te vervullen. Want als daar geen sprake van is lopen alle bij hen aangesloten gastouders exact dezelfde kans als bij Mr.Nosey/Flexmoeders of je nu de kinderopvangtoeslag wel of niet naar je GOB laat overmaken, je loopt dan altijd het risco dat het geld van de vraagouders en/of belastingdienst opgaat in het gastouderbureau. Door opzet (fraude), faillisement of het overlijden van de vaak éékoppige directie eigenaar.
LET WEL dit is mijns inziens de schuld van onze regering door GEEN voldoende eisen of richtlijnen te stellen voor de GOB. Dus GOB, vraagouders en gastouders controleer uw contracten nu het nog kan. Met vr,gr,
p.s. Wat de rol van de curator betreft, deze zal binnen de wettelijke kaders moeten werken, daarnaast zou ik niet weten wat zijn voordeel zou zijn om gastouders te benadelen t.o.v andere crediteuren ? In ieder geval is hij ter verantwoording te roepen als hij zijn ‘boekje’ te buiten gaat.
De Belastingdienst dient hierin wel degelijk een rol te spelen. Het is toch door hun betalingsmethodiek dat de betaling niet geblokkeerd kan worden? Aangezien het bedrijf geen recht heeft op de betaling kan zij dat terughalen? Zij is daar toch veel ‘machtiger’ in dan de ouder? Ik sta sowieso versteld van de ‘praktijken’ van de Belastingdienst. Veel voorkomend probleem: ouder met een Belastingschuld. Wat doet de Belastingdienst het geld van de Kinderopvangtoeslag verrekenen met de openstaande schuld. Dan heb je als kindercentrum alle kosten voor de opvang gemaakt, Belastingdienst weet dat het geld ingehouden gaat worden en toch kan de ouder een aanvraag indienen. Dat is toch te gek voor woorden. Net nog weer een ouder die aanvraag in april had gedaan. Toekenning is nu gedaan, maar wordt ingehouden door Belastingdienst, gevolg: wij € 0,00 op de rekening (via incassobureau komt niets binnen want ouder zit met inkomen op bijstandsniveau), ouder schuld van ruim € 7.000,00 erbij en de Belastingdienst is de lachende derde. Het sterkste is dat wij als kindercentrum van te voren met de Helpdesk hadden gebeld omdat de ouder zo eerlijk was om door te geven dat zij een belastingschuld had. Ouder had geen contract afgesloten als zij wist dat het geld zou worden ingehouden! Belastingdienst weet van te voren dat het wordt ingehouden, laat ons bedrijf het werk doen en dan incasseert zij ons geld! Schande!!
Het is heel erg vervelend voor met name de ouders die hun toeslag van de maanden juli en augustus waarschijnlijk kwijt zijn, maar ook voor de gastouders die nog op hun salaris zitten te wachten. Wij zijn de afgelopen week benadert door de ouders en gastouders van de failliete gastouderbureaus die heel graag naar ons willen overstappen. Binnen een paar dagen was alles voor hun geregeld en de ouders en gastouders konden inloggen bij Veilig Oppas in Huis om hun uren te declareren.
Wij begrijpen als geen ander in welke situatie de ouders en gastouder verkeren, daarom hebben wij het makkelijk gemaakt voor de ouders om kosteloos over te stappen naar Veilig Oppas in Huis zodat de ouders en gastouders uit deze vervelende situatie snel geholpen kunne worden. Financieel verandert voor de ouders helemaal niets.
Het is heel erg vervelend voor met name de ouders die hun toeslag van de maanden juli en augustus waarschijnlijk kwijt zijn, maar ook voor de gastouders die nog op hun salaris zitten te wachten. Wij zijn de afgelopen week benadert door de ouders en gastouders van de failliete gastouderbureaus die heel graag naar ons willen overstappen. Binnen een paar dagen was alles voor hun geregeld en de ouders en gastouders konden inloggen bij Veilig Oppas in Huis om hun uren te declareren.
Wij begrijpen als geen ander in welke situatie de ouders en gastouder verkeren, daarom hebben wij het makkelijk gemaakt voor de ouders om kosteloos over te stappen naar Veilig Oppas in Huis zodat de ouders en gastouders uit deze vervelende situatie snel geholpen kunne worden. Financieel verandert voor de ouders helemaal niets.
Dat de ouders engastouders nu zo getroffen worden is een heel vervelnde zaak. Wij werken als Gob PoKo altijd in overleg met de ouders over de overeenkomsten. Tenslotte is het zaak dat een ieder naar tevredenheid wordt geholpen…. Wij kennen geen boetes en lange opzegtermijnen,wij werken niet met het ontvangen van uw kovt. Als ouder zou in dfeze mijn advies wezen; LEES GOED EN ONDERHANDEL MET UW GOB !
curatoren staan bijzonder sterk in een faillissement. waarschijnlijk staat de curator in zijn recht als hij de toeslag van augustus tot de faillissementsboedel rekent.
de vraag is echter of zit netjes is. of een curator met een beetje fatsoen in zijn lijf het kan maken om dit geld niet terug te geven aan de vraagouders. het is tenslotte geld dat niet bestemd is voor het bureau. we moeten nog afwachten of de curator dit fatsoen heeft. hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans zou ik zeggen.
als ik vraagouder was, zou ik deze kwestie voorleggen aan de Nationale Ombudsman !
Is het juridisch wel juist dat de kinderopvangtoeslag in de failliete boedel valt ? De enige rechthebbende op de toeslag is de vraagouder en het gastouderburo moet deze toeslag op een derderekening zetten. Zij hebben geen prestatie verricht ( bv levering ) om recht te hebben op deze toeslag. De curator moet m.i. deze per omgaande terugstorten op de rekening van de vraagouders .
Reagerend op het stukje hieronder van 27 jul 2012 13:58 komt bij mij de volgende vraag naar boven:
Hoe kan het toch zo zijn in Nederland dat een overheidsinstantie gemeenschapsgeld in een failiette boedel stort (20 juli, dezelfde dag van de uitspraak van het faillissement en twee dagen na de surceance-aanvraag !) om daarna te moeten aansluiten in de grote rij van crediteurs en zodoende geconfronteerd te worden met een grote financiele afschrijving op de beschreven storting !, In dit geval geld wat van de vraagouders was bestemd voor de gastouders, zoiets zou toch niet mogelijk moeten zijn en is derhalve wel verwijtbaar.
Is er dan niemand zo intelligent geweest bij de regering cq belastingdienst om daar voorwaarden aan te verbinden ? En inderdaad zijn wij dan niet te naief al die tijd om te geloven dat het allemaal goed geregeld is in ons kikkerlandje.Uw hoop aangaande het feit of het geld ‘kwijt’ is eigenlijk al beantwoord hiermee.
Sterkte voor alle getroffen gast- en vraagouders, weet dat u niet de enige bent en in ieder geval dat u niets te verwijten valt !
Welk gastouderbureau je neemt is afhankelijk van wat ze voor je doen en wat ze je kosten. Kijk goed rond, kijk eens op klacht.nl of op het radarforum.
Bij het genoemde bureau zie ik al op de site geen inzage in de bemiddelingskosten staan, hoe bedoel je transparantie in de opvangkosten, not!
Maak als gastouder je eigen contract (binnen de regels van de wet) met de vraagouder , dit hoeft niet door het gastouderbureau gereled te worden en zoek samen een passend gastouderbureau die redelijke tarieven kent. Waarom betalen voor bemiddeling als de koppeling al gemaakt is.
Goed kijken en lezen dus !
Ik ben ook een vraagouder. Ik ben net als eerdere reactie ook overgestapt naar Gastouderland. Goed bereikbaar, snel antwoordt en ik heb idd ook de GGD gecheckt. Ik ben daarnaast ook nog eens minder bureaukosten kwijt…wat mij betreft een goed advies!
Ik ben overgestapt naar Gastouderland. Bijzonder soepel verlopen, goed bereikbaar en werken ook landelijk. Volgens de ggd uitstekend!! Misschien een tip voor alle andere gastouders??
kom vandaag terug van vakantie en vind een brief dat ook tweenies failliet is… wat is er aan de hand wat nu? moet ik mijn uren voor juli nog bij tweenie indienen? krijg ik nog geld? we willen graag antwoord. Onzekerheid is waardeloos in deze tijd…
Ieder gastouderbureau weet (of behoort te weten) dat de belastingdienst de run voor de betaling voor de subsidie al op de 10e van de maand klaar heeft staan. Die kan dan niet meer worden aangepast als je op de 17e doorgeeft dat het op een ander rekeningnummer gestort dient te worden. Het lijkt mij toch logisch dat flexmoeders en mr nosey dit hebben geweten. Flexmoeders had voor de 10e actie moeten ondernemen, en niet een week later, dan was er niets aan de hand geweest wat betreft augustus. De belastingdienst treft hier geen blaam. Hoop echt dat de mensen de kinderopvangtoeslag over augustus (door belastingdienst gestort op 20 juli) niet kwijt zijn. Ik denk dat de curator het geld op zijn rekening had moeten laten storten of in elk geval alles apart had moeten houden. Maar ik ben bang dat de curator hier geen boodschap aan heeft. Voorlopig is dat geld weg en het is maar de vraag hoeveel hiervan terug komt.
Dat is nu juist het probleem met de zogenaamde kasiersfunctie.Als ZZP gastouder heb je geen directe controle over je betalingen. Dat de overheid dit afschetst als ondernemersrisico is natuurlijk van de zotte; immers als de baaker een brood verkoopt dient hij de betaling en factuur toch ook niet via de slager te ontvangen?
De Nederlandsche Bank zou zogenaamd toezicht houden op de betalingen,( TUURLIJK! ) maar ja, als er geen geld binnenkomt, kan er niks betaald worden. Als dan ook nog eens gastouderbureau verzaakt om gast en vraagouder tijdig te informeren, tja daar sta je dan.
Tijd dat de ZZP gastouder zelf alles doet, facturering, debiteuren-crediteurenbeheer en wordt losgekoppeld van het gastouderbureau. ZZP gastouder of bakker behoren als ondernemer gelijk te worden behandeld.
Ik ben GO en heb jaren mijn gastkindjes ondergebracht bij Mr Nosey. Ten tijde van de invoering van het nieuwe beleid (GOB betaalt GO) was het één grote puinhoop bij Mr Nosey en heb ik toen al maanden moeten wachten op mijn geld. Dit was wel geïnd door Mr Nosey maar werd vervolgens bijna 3 maanden vastgehouden. Ik heb toen mails en brieven aan iedereen gestuurd tot aan het ministerie, maar den k maar niet dat je ergens met je klachten terecht kon als GO. Wel de VO konden hun klachten kwijt maar die hadden hun geld al overgemaakt. Mr Nosey beweerde zelfs via de mail dat de 5 werkdagen waarbinnen het geld overgemaakt moet worden aan de GO dat zij daar met toestemming vanaf mochten wijken. Niemand kin dit uiteraard bevestigen want zo was de wet niet. Ik heb toen per direct alle ouders geadviseerd om op te zeggen zonder verdere betalingverplichting zodat zij bij een ander GOB verder konden gaan. verder heb ik mijn ouders nu verdeeld onder meerder GOB’s om dit probleem te voorkomen. het is van de zotte dat zowel de GO als de VO hiertegen niet beschermd worden. Ik heb de toenmalige staatssecretaris die dit onzinnige plan heeft bedacht meerdere malen dit probleem/vraagstuk voorgelegd, maar dit werd afgedaan als : risico van de ondernemer. Helaas zie je nu 2 jaar later dat beide GOB’s failliet zijn en dat alle belanghebbende kunnen fluiten naar hun geld. En het is toch wel raar dat een bureau wat feitelijk alles via de mail regelt failliet kan gaan aan de tegenvallende omzet !!!!! Misschien dat de regering hier nu wel eens naar luistert en actie onderneemt zodat dit in de teokomst niet meer kan gebeuren.
Wederom geen woord in dit artikel of de gastouders waar de bovengenoemde ouders gebruik van maken, hun betaling wel ontvangen.
Blijkbaar is de positie van de gastouder bij de VGOB en aandere betrokkenen, niet zo belangrijk…
Ik ben erg verbaasd over de benaderingswijze van andere gastouderbureau’s.
Op de dag dat het faillissement is uitgesproken, heb ik al een brief ontvang van een gastouderbureau waarion mij werd medegedeeld dat Flexmoeders failliet is.
Ondertussen heb ik nog 4 soortgelijke brieven van andere bureaus’s ontvangen!.
En van Flexmoeders zelf heb ik nog helemaal geen bericht gehad.
Er staat alleen een bericht op de website.
Vele gastouderbureaus zijn landelijk,ViaViela is een ontzettend duur gastouderbureau dat een jaar opzegtermijn heeft,ja u leest het goed.Kies daarom voor een ander gastouderbureau dat ook landelijk werk en let goed op de opzegtermijn,de voorwaarden en de bureaukosten want dat kan je ruim 100 euro per maand schelen.Ga ook nooit in zee met een gastouderbureau dat eist dat de tegemoedkoming op hun rekening wordt gestort,je ziet nu maar weer wat ervan komt.